سفر به گرجستان یکی از لذت بخش ترین و به یاد ماندنی ترین سفرهاست. گرجستان، که دقیقا در میانه‌ی اروپا و آسیا قرار دارد کشوری است که معماری، حال و هوا و فرهنگ هر دو قاره را کنار هم قرار می دهد. طبیعت بی پایان، معماری قرون وسطا، برج‌های مراقبتی باستانی و عمیق ترین قارهای دنیا تنها گوشه ای از جذابیت های گرجستان است. اما قبل از سفر به گرجستان بهتر است از چند نکته آگاه باشید.

سفر به گرجستان

زمان سفر به گرجستان

گرجستان مقصدی برای کل سال است. تنوع آب و هوایی این کشور، برخلاف وسعت کوچک آن، بسیار بالا است و هر فصل زیبایی های بی‌همتای خودش را دارد. زمستان های سراسر گرجستان ،به غیر از تفلیس، برفی است. حتما جهت سفر به گرجستان بیمه مسافرتی داشته باشید.

هوای فصل بهار معمولا آفتابی و معتدل است. تابستان‌های به نسبت گرم و پاییزی مشابه فصل بهار اما کمی خنک تر، از ویژگی های گرجستان است.

شرایط اخذ ویزای گرجستان

گرجستان کشوری بسیار میهمان‌نواز است. این موضوع حتی در آیین نامه های مربوط به ویزای این کشور نیز دیده می‌شود: گردشگران بیش از نود کشور نیازی به ویزا ندارند و برخی از آنها می توانند تا یک سال در گرجستان بمانند.

گرجستان زبان بومی خود را دارد. نکته ‌ی جالبی که زبان این کشور را از کشورهای دیگر مبرا میسازد این است که تنها چهار میلیون نفر در دنیا از این زبان و حروف الفبای آن استفاده میکنند.

ارز گرجستان

در سفر به گرجستان با واحد ارزی به نام  لاری رو به رو می شوید که برگرفته از یک کلمه ی قدیمی به معنای گنجینه است. فرآیند تبدیل هر گونه ارز در گرجستان بسیار ساده است. تمام بانک ها و صرافی ها به راحتی پول شما را به لاری تبدیل می کنند.

امکان پرداخت پول بوسیله ی کارت های اعتباری و بانکی در بیشتر شهرهای گرجستان از جمله تفلیس وجود دارد. اما بهتر است برای احتیاط مقداری پول نقد همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به گرجستان

رفت و آمد در تفلیس

بیشتر رفت و آمد در شهرهای بزرگ گرجستان مانند تفلیس با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی که شامل مترو، اتوبوس و مینی بوس می باشد، صورت میگیرد. کارت مترو و اتوبوس خود را می توانید از نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس یا مترو تهیه کنید.

جالب است بدانید که نود دقیقه ی اول استفاده از مترو یا اتوبوس با این کارت رایگان است. کرایه‌ی تاکسی ها نیز به نسبت پایین است و ایستگاه آن در هرگوشه از خیابان‌های شهر دیده می‌ شود. اما به یاد داشته باشید که قبل از سوار شدن حتما در مورد کرایه به توافق برسید. سفر به گرجستان علی الخصوص تفلیس زیبایی ها ی خاص خود را دارد.

گردش در گرجستان

برای سفر از پایتخت به نواحی مختلف گرجستان مسیرهای مناسبی وجود دارد. با استفاده از قطاری که از تفلیس به باتومی میرود، به راحتی میتوانید از جاذبه های توریستی از قبیل زوگدیدی و بورجومی دیدن کنید. علاوه بر این، مینی بوس ها هر روزه گردشگران را به سمت روستاهای گرجستان می‌برند. پیشنهاد در طی سفر به گرجستان حتما به روستاهای گرجستان نیز سفر کنید و از آن ها لذت ببرید.

تماس های تلفنی

اپراتورهای تلفن همراه گرجستان شامل جئو سل، ماگتی و بی لاین می باشد. اینترنت پرسرعت چهار گیگ ، بسته های اینترنتی نسبتا ارزان و پوشش آنتن دهی خوب از مزایای این اپراتورهاست. اما اگر نمیخواهید برای اینترنت تلفن همراه هزینه ای کنید، اکثر کافه ها، رستوران ها و مکان های عمومی دارای اینترنت وای فای هستند.

رزرو هتل نووتل تهران