هتل ایبیس - هتل نووتل

خط جدید مترو تهران که فرودگاه امام خمینی را به تهران متصل میکند 16 مرداد سال 1396 بازگشایی شد. ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی قسمتی از خط هشت مترو است که ایستگاه شاهد و شهر پرند را به هم وصل می‌کند. این خط مترو اولین خط مترو پر سرعت در ایران است که با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت حرکت میکند. سرعتی که در اخر پروژه به 120 کیلومتر بر ساعت نیز میرسد.

مترو فرودگاه امام خمینی

به دلیل اینکه بسیاری پروازها در آخرهای شب و بین ساعت ده تا پنج صبح به زمین می‌نشینند ایستگاه متروی فرودگاه امام خمینی بیست و چهار ساعته فعال است. برخی ایستگاه‌های دیگر در خط 1(خط قرمز) و خط 4(خط زرد) نیز در آینده به صورت بیست و چهار ساعته باز خواهند بود تا دو فرودگاه امام خمینی و مهرآباد را برای سهولت جا‌به‌جایی مسافران ورودی که به محض ورود قصد سفر به نقاط مختلف ایران را دارند به هم وصل کنند.
ساعت کار ایستگاه از ساعت 7:03 صبح تا 12:27 بامداد است.
ایستگاه دروازه دولت که تقاطع خط یک و چهار مترو است فعالیت خود را 18 مرداد سال 1396 آغاز کرد.

محل ایستگاه فرودگاه امام خمینی روی نقشه؛

نقشه مترو فرودگاه امام خمینی

این ایستگاه (تقریبا) در انتهای جنوبی خط یک قراردارد. اگر مسیر خود را از مرکز شهر شروع میکنید، به سمت کهریزک سوار خط یک شوید و خط خود را در ایستگاه شاهد ،که دقیقا دو ایستگاه قبل کهریزک است، عوض کنید. سپس سوار خط 8 شوید.

بیشتر بدانید:

بلیط ایستگاه فرودگاه امام خمینی مانند بقیه ی ایستگاه ها 10000ریال است که در آینده ی نزیک تغییر می‌کند.
در حال حاضر امکان حمل بار به داخل کابین مترو وجود دارد.
فاصله ی زمانی بین هر مترو هشتاد دقیقه است.
در حال حاضر به دلیل سرعت کم مترو و فاصله‌ی ایستگاه فرودگاه امام خمینی از تهران ( 52 کیلوتر روی زمین بر اساس محاسبه ی نقشه‌ی گوگل) ممکن است حتی دو ساعت در راه باشید.